Inici treball de camp
Aquesta setmana hem començat el treball de camp. Concretament farem 4 estudis exploratoris, en diferents situacions educatives on s’utilitzarà el blog.
- En el primer cas, com a eina per als estudiants de doctorat, hem fet una petita presentació sobre els blogs i el seu ús en educació. Es tracta d’un curs de 7 alumnes. A l’aula d’informàtica i utilitzant un canó de projecció, cadascú ha creat un blog seguint les instruccions que anàvem projectant a la pantalla.
Un cop cadascú ha creat el seu blog, cal personalitzar-lo i deixar-lo a punt per començar a escriure. Hem passat un qüestionari per conèixer els seus coneixements en l’ús de les TIC.
NOTA: En el cas dels estudiants de doctorat, estavem més familiaritzats en l’ús d’eines tecnològiques (utilitzar els qüestionaris per analitzar aquestes diferències i possibiles dificultats posteriors)
- En el segon cas, ús dels blogs com a diari de pràctiques, també hem fet una primera sessió sobre els blogs i el seu ús educatiu. Es tracta d’un grup de 15 alumnes, i hem analitzat conjuntament l’ús que li donarem com a diari de pràctiques. Han exposat alguns dubtes sobre si seria més feina, si seria amés difícil, etc.
Més feina en un principi ho serà. Hem d’aprendre una eina nova, configurar-la, etc. Però un cop fet això, ens permetrà interactuar amb els companys, veient quines activitats fan a les seves pràctiques, etc. i poder preguntar, reflexionar, etc. així com permetre un feedback més dinàmic del tutor.
Ha costat una mica la part de creació dels seus blogs, per problemes tècnics de regitres d’usuaris, rebre l’email de confirmació de wordpress.com, etc. i farem una segona sessió.
Tot i que wordpress ofereix moltes possibilitats (i per això l’hem triat), el pannell de control sembla una mica difícil d’utilitzar i trobar les coses i caldrà familiaritzar-se. Serà necessari elaborar un material molt pràctic de com administrar les opcions bàsiques, escriure,editar, etc.
Per tant, quan volguem iniciar una activitat d’aquest tipus, hem de comptar amb el factor temps, i no anar amb presses, ja que al començar amb una tecnologia nova caldrà fer front a diferents imprevistos.
* Queden pendents dos situacions diferents més que començarem la setmana següent
No comments
Jump to comment form | comments rss [?] | trackback uri [?]